~CoMe tAlk HeRe...lalala~

Powered by Blogger.

Sunday, January 23, 2011

~Maniskah Madu?~





Assalamualaikum....

Hari ni nak memulakan entri dengan manis ke madu ni?

ade ke manis macam madu ni???lau manis macam ni aku pun nak..hehe...(tak mau la haku)


ade ke sedap macam nasi ayam bermadu ni?hehehhe..



tapi bukan madu lebah yang aku nak ceritakan kat sni..tapi madu
yang lagi sweet gitu...
aku pergi kelas hari ini, kelas penulisan biografi, tapi dalam banyak2 yang leceterur aku cerita, yang ni je yang aku dapat tangkap kot..hahhaha


isu yang menyentuh sensitiviti kaum wanita terutama yang sudah berkahwin..yelah..sape yang nak bermadu kan?

lecterur aku bagi tahu aku tadi, dia pernah mendengar cerita tentang 4 MADU!!!!ha..terkejut aku..madu ni bukannya macam cerita madu 3 cam cite P.ramlee tu..yang berkejar sana sini, gaduh2..tapi MADU 4 yang sangat akrab...aku macam tak percaya je apa yang lecterur aku ceritakan ni, tapi aku harus percaya kerana tak mustahil madu itu BERMADU itu pahit kan?? kalau MADU tu memang la manis...aic..meleret plak aku...

lecterur aku bagi tahu ada di suatu kawasan di Kelantan, ada 4 orang MADU yang sangat akrab, mereka tinggal berhampiran, tinggal dalam suatu tanah dan terdapat 4 buah rumah, dan di antara skemepat2 buah rumah tu terdapat satu pokok besar yang terdapat satu pangkin yang merupakan tempat 4 MADU ni berehat2, bergosip2, mengumpat2....wahhh..sangat teruja ni, mana mungkin 4 orang MADU boleh sekaki dan sebulu melakukan aktiviti macam ni...sampai ke malam dorang akan bersembang2, sehinggalah si suami mengajak balik ke rumah barulah dorang akan pulang ke rumah..hashhh..ade juga hamba Allah yang akrab macam ni kan...

selain tu juga, kalau dorang masak, pasti akan makan bersama, ataupun si suami boleh memilih mahu makan di rumah siapa mengikut yang dia mahu, kalau si isteri masak ikan, dan si suami mahu makan ikan, si suami boleh pergirumah isteri pertama ni nak makan...wahhh...bahagianya hidup macam ni..alangkah bagusnya ada manusia yang macam ni kan...boleh dapat PAYUNG EMAS kat syurga la madu2 ni kan..semoga mereka berbahagia sampai ke akhir hayat, jangan ada sengketa yang boleh memudaratkan semua...

ha..pada kaum adam dan hawa yang di luar sana yang dah berkahwin, silalah dapatkan tips2 memujuk hati isteri atau suami dari MADU 4 ni..hehehhehe...

Tapi beringatlah, setiap yang baik dan buruk itu ada hikmahnya....hanya manusia yang mencorak sesuatu kebahagiaan itu dengan izin Allah.


p/s: kepada si dia, kamu janganlah bagi aku madu, kerana aku mungkin tidak sekuat mereka...






4 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION on January 23, 2011 at 9:10 PM said...

first time tengok ayt2 cinta dulu sempat menangiss jugak:( wuhuhuhhu. sedih kn?

arrrr,,, pahitnya mau, bukan manis.

kiera syakirah on January 23, 2011 at 9:15 PM said...

fifiey...best..same la..nangis juga tgok..haha..sure la rasa pahit.tapi macam mana lah 4 orang yang bermadu ni bleh rasa sgt manis..hehe

aresaliyana on January 24, 2011 at 6:28 PM said...

ehhe...siap ada pesanan dr penaja kpd si dia tu...

kiera syakirah on January 24, 2011 at 8:09 PM said...

aresa..memang kena ade pesanan pon. terbaik dari ladang..hehehhe

Post a Comment

Sunday, January 23, 2011

~Maniskah Madu?~





Assalamualaikum....

Hari ni nak memulakan entri dengan manis ke madu ni?

ade ke manis macam madu ni???lau manis macam ni aku pun nak..hehe...(tak mau la haku)


ade ke sedap macam nasi ayam bermadu ni?hehehhe..



tapi bukan madu lebah yang aku nak ceritakan kat sni..tapi madu
yang lagi sweet gitu...
aku pergi kelas hari ini, kelas penulisan biografi, tapi dalam banyak2 yang leceterur aku cerita, yang ni je yang aku dapat tangkap kot..hahhaha


isu yang menyentuh sensitiviti kaum wanita terutama yang sudah berkahwin..yelah..sape yang nak bermadu kan?

lecterur aku bagi tahu aku tadi, dia pernah mendengar cerita tentang 4 MADU!!!!ha..terkejut aku..madu ni bukannya macam cerita madu 3 cam cite P.ramlee tu..yang berkejar sana sini, gaduh2..tapi MADU 4 yang sangat akrab...aku macam tak percaya je apa yang lecterur aku ceritakan ni, tapi aku harus percaya kerana tak mustahil madu itu BERMADU itu pahit kan?? kalau MADU tu memang la manis...aic..meleret plak aku...

lecterur aku bagi tahu ada di suatu kawasan di Kelantan, ada 4 orang MADU yang sangat akrab, mereka tinggal berhampiran, tinggal dalam suatu tanah dan terdapat 4 buah rumah, dan di antara skemepat2 buah rumah tu terdapat satu pokok besar yang terdapat satu pangkin yang merupakan tempat 4 MADU ni berehat2, bergosip2, mengumpat2....wahhh..sangat teruja ni, mana mungkin 4 orang MADU boleh sekaki dan sebulu melakukan aktiviti macam ni...sampai ke malam dorang akan bersembang2, sehinggalah si suami mengajak balik ke rumah barulah dorang akan pulang ke rumah..hashhh..ade juga hamba Allah yang akrab macam ni kan...

selain tu juga, kalau dorang masak, pasti akan makan bersama, ataupun si suami boleh memilih mahu makan di rumah siapa mengikut yang dia mahu, kalau si isteri masak ikan, dan si suami mahu makan ikan, si suami boleh pergirumah isteri pertama ni nak makan...wahhh...bahagianya hidup macam ni..alangkah bagusnya ada manusia yang macam ni kan...boleh dapat PAYUNG EMAS kat syurga la madu2 ni kan..semoga mereka berbahagia sampai ke akhir hayat, jangan ada sengketa yang boleh memudaratkan semua...

ha..pada kaum adam dan hawa yang di luar sana yang dah berkahwin, silalah dapatkan tips2 memujuk hati isteri atau suami dari MADU 4 ni..hehehhehe...

Tapi beringatlah, setiap yang baik dan buruk itu ada hikmahnya....hanya manusia yang mencorak sesuatu kebahagiaan itu dengan izin Allah.


p/s: kepada si dia, kamu janganlah bagi aku madu, kerana aku mungkin tidak sekuat mereka...






4 comments on "~Maniskah Madu?~"

FIFIEY LYCHEE MARATION on January 23, 2011 at 9:10 PM said...

first time tengok ayt2 cinta dulu sempat menangiss jugak:( wuhuhuhhu. sedih kn?

arrrr,,, pahitnya mau, bukan manis.

kiera syakirah on January 23, 2011 at 9:15 PM said...

fifiey...best..same la..nangis juga tgok..haha..sure la rasa pahit.tapi macam mana lah 4 orang yang bermadu ni bleh rasa sgt manis..hehe

aresaliyana on January 24, 2011 at 6:28 PM said...

ehhe...siap ada pesanan dr penaja kpd si dia tu...

kiera syakirah on January 24, 2011 at 8:09 PM said...

aresa..memang kena ade pesanan pon. terbaik dari ladang..hehehhe

Post a Comment

 

. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino