~CoMe tAlk HeRe...lalala~

Powered by Blogger.

Sunday, January 16, 2011

~Kenapa Aku??~


Assalamualaikum...


Alhamdulillah....Sangat bersyukur hari ini sebab sudah menjalankan salah satu syarat nak kahwin..hehe(macam terdesak nak kawen lak aku ni).hari ini aku telah menghabiskan kursus Pra perkahwinan yang dianjurkan oleh Persatuan Mahasiswa Kelantan di Auditorium Fakulti Pendidikan.

ambil kursus ini tak bermakna kita nak kawen esok atau lusa, atau bulan depan, taun depan ke...tak semestinya..aku amik pun sebab aku memang berhajat nak ambil semasa belajar, ni dah last sem, so akhirnya aku dapat juga amik kursus ni kay U..hehe..sebabnya amik kat U ni lebih murah berbanding kat luar...biasalah harga pelajar, adalah diskaunnya..hehe..lagipun kalau amik kat luar tu, bak kata org kena amik seminggu, betol ke? aku pun tak pasti..huhu...

ambik kursus ni tak bermakna aku ni gatai sangat nak kawen..oh..tidak lagi, aku masih nak teruskan belajar, bak kata pepatah..

"semakin kita belajar kita berasakan diri kita bodoh dan orang yang tidak belajar itu akan berasa diri mereka bijaksana.."



betul kata pepatah tu, semakin hari aku belajar aku berasakan diri aku tidak tahu banyak perkara yang perlu aku tahu, sebab itulah aku nak belajar lagi supaya aku lebih berpengetahuan, tidak mahu menjadi bodoh sombong.

berbalik kepada apa yang aku nak cerita sebenarnya, hari ini aku memang TERKENA habis-habisan oleh seorang DOKTOR yang juga PENCERAMAH dalam kursus hari ini..PERGGGGHHHH..aku memang kena, tapi KENAPA AKU?

al kisahnya...
aku duduk di bahagian paling belakang dan dibahagian tepi sekali...dahla hari ini aku berbaju kurung berwarna hijau..memang menyerlahlah kewujudan aku di dalam dewn tu..aku disoal begini..

doktor: ok yang di atas sekali, di bahagian tepi sekali tu, asal dari mana?
aku: asal Perak(banggalah kejap sebab aku je asal perak, yang lain asal terengganu, Johor, Kelantan, tak de lagi Perak, so aku sorang jelah)

doktor: Perak kat mana?

aku: Gerik. (jawab aku pendek)

doktor: Ohh..patutlah duduk kat tepi sekali, sebab tak biasa tengok org ramai..

perghhhhh!!!
muka aku dah merah padam mengalahkan air sirap yang minum time kenduri kendara tu....
malu aku neh, aku duk kat tepi tu sebab aku dah tak ada tempat duduk sebab datang lambat..ada ke dia cakap aku macam tu..tapi tak apalah, aku anggap hanya gurauan semata2...tapi aku malu la juga, mana taknya semua mata pandang ke arah aku...huh...cam lah aku ni pesalah besar kat atas muka bumi ni.

aku pun relax je lepas dia cakap macam tu..tapi tetibe muka aku merah padam balik SEBAB setiap kali dia bagi ceramah after dia tanya aku dia akan cakap macam ni...BETOL TAK ORANG GERIK?? KAT GERIK MANA ADA BENDA MACAM NI? BETOL TAK??

aku dengan muka tak bersalah(tapi memang tak bersalah pun) menjawab..ye betul la tu sambil tersengih2 menahan malu..

salah ke aku tinggal kat Gerik, aku tahulah Gerik tu di daerah hulu Perak, sapa cakap tak ada pape kat gerik tu??macam2 ada....tak percaya? jom pi Gerik..kalau nak pi Kelantan tu singgah2 lah kat Gerik tu, anda akan tahu apa ada di Gerik..hehehehhe.

memanglah kat Gerik tu tak ada Guardian, Watson, Mall, McD, tapi ada KFC(jadilah)...tapi aku tak menderita kewangan bila aku d Gerik, tak macam kat KL, barang semua mahal, nasi goreng kampung pun RM 4.50, dah la tak sedap!!...kat gerik boleh tahanlah kemurahannya dari kat KL ni..memang tak dinafikanlah kan kalau tinggal kat KL ni, semuanya $$$$$ je.

Tapi aku sangat berterima kasih kepada EN DOKTOR tu sebab perkenalkan tempat aku di mata rakan2 ku sekursus..haha...
betul juga pantun ini:

Hujan Emas di negeri orang
Hujan batu di negeri sendiri
lebih baik hujan batu di negeri sendiri, kekayaan tidak akan membahagiakan sesiapa pun kecuali memang dah mata duitan
renung2kanlah dan selamat beramal..
hehhehe
ok c u all.

2 comments:

ilham_un on January 16, 2011 at 7:12 AM said...

eleh..dr tue nak perli2 orang dia orang bandar ke...podahhhhhhhhh.hahahahha

kiera syakirah on January 16, 2011 at 8:01 PM said...

haahaha..tawu x pew..ntah2 dia asal dari planet zurah..hahahhaha

Post a Comment

Sunday, January 16, 2011

~Kenapa Aku??~


Assalamualaikum...


Alhamdulillah....Sangat bersyukur hari ini sebab sudah menjalankan salah satu syarat nak kahwin..hehe(macam terdesak nak kawen lak aku ni).hari ini aku telah menghabiskan kursus Pra perkahwinan yang dianjurkan oleh Persatuan Mahasiswa Kelantan di Auditorium Fakulti Pendidikan.

ambil kursus ini tak bermakna kita nak kawen esok atau lusa, atau bulan depan, taun depan ke...tak semestinya..aku amik pun sebab aku memang berhajat nak ambil semasa belajar, ni dah last sem, so akhirnya aku dapat juga amik kursus ni kay U..hehe..sebabnya amik kat U ni lebih murah berbanding kat luar...biasalah harga pelajar, adalah diskaunnya..hehe..lagipun kalau amik kat luar tu, bak kata org kena amik seminggu, betol ke? aku pun tak pasti..huhu...

ambik kursus ni tak bermakna aku ni gatai sangat nak kawen..oh..tidak lagi, aku masih nak teruskan belajar, bak kata pepatah..

"semakin kita belajar kita berasakan diri kita bodoh dan orang yang tidak belajar itu akan berasa diri mereka bijaksana.."



betul kata pepatah tu, semakin hari aku belajar aku berasakan diri aku tidak tahu banyak perkara yang perlu aku tahu, sebab itulah aku nak belajar lagi supaya aku lebih berpengetahuan, tidak mahu menjadi bodoh sombong.

berbalik kepada apa yang aku nak cerita sebenarnya, hari ini aku memang TERKENA habis-habisan oleh seorang DOKTOR yang juga PENCERAMAH dalam kursus hari ini..PERGGGGHHHH..aku memang kena, tapi KENAPA AKU?

al kisahnya...
aku duduk di bahagian paling belakang dan dibahagian tepi sekali...dahla hari ini aku berbaju kurung berwarna hijau..memang menyerlahlah kewujudan aku di dalam dewn tu..aku disoal begini..

doktor: ok yang di atas sekali, di bahagian tepi sekali tu, asal dari mana?
aku: asal Perak(banggalah kejap sebab aku je asal perak, yang lain asal terengganu, Johor, Kelantan, tak de lagi Perak, so aku sorang jelah)

doktor: Perak kat mana?

aku: Gerik. (jawab aku pendek)

doktor: Ohh..patutlah duduk kat tepi sekali, sebab tak biasa tengok org ramai..

perghhhhh!!!
muka aku dah merah padam mengalahkan air sirap yang minum time kenduri kendara tu....
malu aku neh, aku duk kat tepi tu sebab aku dah tak ada tempat duduk sebab datang lambat..ada ke dia cakap aku macam tu..tapi tak apalah, aku anggap hanya gurauan semata2...tapi aku malu la juga, mana taknya semua mata pandang ke arah aku...huh...cam lah aku ni pesalah besar kat atas muka bumi ni.

aku pun relax je lepas dia cakap macam tu..tapi tetibe muka aku merah padam balik SEBAB setiap kali dia bagi ceramah after dia tanya aku dia akan cakap macam ni...BETOL TAK ORANG GERIK?? KAT GERIK MANA ADA BENDA MACAM NI? BETOL TAK??

aku dengan muka tak bersalah(tapi memang tak bersalah pun) menjawab..ye betul la tu sambil tersengih2 menahan malu..

salah ke aku tinggal kat Gerik, aku tahulah Gerik tu di daerah hulu Perak, sapa cakap tak ada pape kat gerik tu??macam2 ada....tak percaya? jom pi Gerik..kalau nak pi Kelantan tu singgah2 lah kat Gerik tu, anda akan tahu apa ada di Gerik..hehehehhe.

memanglah kat Gerik tu tak ada Guardian, Watson, Mall, McD, tapi ada KFC(jadilah)...tapi aku tak menderita kewangan bila aku d Gerik, tak macam kat KL, barang semua mahal, nasi goreng kampung pun RM 4.50, dah la tak sedap!!...kat gerik boleh tahanlah kemurahannya dari kat KL ni..memang tak dinafikanlah kan kalau tinggal kat KL ni, semuanya $$$$$ je.

Tapi aku sangat berterima kasih kepada EN DOKTOR tu sebab perkenalkan tempat aku di mata rakan2 ku sekursus..haha...
betul juga pantun ini:

Hujan Emas di negeri orang
Hujan batu di negeri sendiri
lebih baik hujan batu di negeri sendiri, kekayaan tidak akan membahagiakan sesiapa pun kecuali memang dah mata duitan
renung2kanlah dan selamat beramal..
hehhehe
ok c u all.

2 comments on "~Kenapa Aku??~"

ilham_un on January 16, 2011 at 7:12 AM said...

eleh..dr tue nak perli2 orang dia orang bandar ke...podahhhhhhhhh.hahahahha

kiera syakirah on January 16, 2011 at 8:01 PM said...

haahaha..tawu x pew..ntah2 dia asal dari planet zurah..hahahhaha

Post a Comment

 

. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino